Tatttoooooon

Jaa nu börjar de vara ett tag sedan jag tog beslutet att fylla i min gamla tattoo och förgylla den med lite text

och det börjar även vara några veckor sedan jag och Emma.A begav oss till The North Tattoos
den där snö-stormiga-dagen hujja kommer du ihåg den "långa" vandringen i slasket emma ;) ? 

Säger det igen TUSEN TACK EMMA ANDERSSON för att du följde med mig denna dagen och höll mig i handen och strök mitt hår medan jag blev nålad :D 

Här nedanför all text har vi två bilder på den nya tattooooon och VARFÖR då kanske ni undrar, har jag valt att skriva Morfar och Farmor.

Jo här kommer svaret.

Morfar är en person som jag alltid sett upp till och älskat, jag hade ett speciellt band med morfar, man skulle kunna säga att jag var en typisk morfarsflicka.
Minns egentligen inte hur de blev så att jag avgudade morfar så mycket men ni vet ibland då man bara tycker om någon så mycket och de sätter spår i ens själ verkligen, så är det med morfar. Han dog dock då jag gick i 6an så de börjar ju vara några år sedan nu men jag minns hur förkrossad jag blev min enda och världens bästa morfar hade lämnat oss. Som tur e hann jag få säga hejdå innan han somnade in på intensiven, men de var hemskt och än idag kan jag bli ledsen och sakna honom =/ De e underligt men fantastiskt med dessa kärleksband man får. 
.
.
.

Och varför Farmor då ? Jo för att farmor är en helt fantastisk kvinna som jag genom åren fått äran att lära känna ännu bättre. Hon är en av mina förebilder här i livet och har förutom lärt mig sticka lärt mig laga massor av olika maträtter också. Världens Bästa Farmor alltså som lagar världens godaste mat också ;) Och även här har vi ett av de här banden som jag skrev om tidigare. Jag älskar min farmor så mycket att de inte går att beskriva, och hoppas att jag ska få ha kvar henne i livet ett bra tag till, Så jag hinner lära mig ännu mer av denna fantastiska kvinna 




Permalink *Trallalaaaaaaa laa laaa* Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback